Bol u stomaku

Bol u stomaku je jedan od najčešćih razloga za posetu lekaru. To neprijatno iskustvo može značajno da utiče na naš svakodnevni život i da izazove zabrinutost.

Upravo iz tog razloga ćemo pokušati da pružimo sveobuhvatne i relevantne informacije o različitim bolovima u stomaku. Istražićemo različite uzroke, prepoznati simptome i pružiti vam smernice o tome kako se suočiti sa ovom neprijatnom pojavom.

Sve što treba da znate o bolu u stomaku, šta može da ga prouzrokuje, koji su simptomi i kako se lečiti možete pročitati u narednim redovima.

Šta prouzrokuje bol u stomaku?

Postoji mnogo faktora koji mogu izazvati bol u stomaku.

Svakako jedan od najčešćih uzroka je loša ishrana. Konzumiranje masne hrane, gaziranih pića i procesuirane hrane može uzrokovati iritaciju želuca i creva. Intolerancija ili alergija na određene namirnice, kao što su laktoza ili gluten, mogu imati negativnu ulogu i u tom slučaju možete se posavetovati sa našim internistom gastroenterologom.

Upotreba lekova, poput nekih antibiotika ili nesteroidnih antiinflamatornih lekova (NSAID), isto mogu biti uzrok nelagodnosti u stomaku.

Pored toga, infekcije kao što su gastroenteritis ili Helicobacter pylori mogu dovesti do bola u predelu stomaku. Ali ove infekcije najčešće prate i drugi simptomi kao što su mučnina, povraćanje, proliv ili zatvor. Ako ovi simptomi traju duže od nekoliko dana, važno je da potražite pomoć gastroenterologa.

Takođe, psihički faktori, poput stresa, anksioznosti i depresije, mogu izazvati bol u stomaku, posebno kod sindroma iritabilnog creva.

Urođene anomalije i strukturni problemi, kao što su hernija, opstrukcija creva ili problemi u radu organa u stomaku, treba takođe razmotriti kao moguće uzroke bola u stomaku. Važno je posavetovati se sa stručnjakom kako bi se tačno utvrdilo šta je uzrok nelagode i propisala odgovarajuća terapija.

Veoma je važno razumeti da bol u stomaku može biti i simptom ozbiljnijeg stanja. Na primer, upala slepog creva, kamen u žučnoj kesi, čir na želucu ili na dvanaestopalačnom crevu mogu prouzrokovati intenzivan bol u stomaku. U tim slučajevima, je neophodna hitna medicinska intervencija.

Dijagnoza

Postavljanje tačne dijagnoze ključno je za određivanje pravilnog lečenja. U većini slučajeva, lekar internista - gastroenterolog će obaviti detaljan razgovor sa pacijentom o simptomima i zdravstvenoj istoriji. Nakon toga, može biti potrebno da se sprovedu dodatni dijagnostički testovi, kao što su analiza krvne slike, ultrazvuk abdomena, pregled specijaliste gastroenterologa, gastroskopija ili kolonoskopija.

Nakon uspostavljene djagnoze, potrebno je pristupiti lečenju bola u stomaku.

Naime, lečenje bolova u stomaku uglavnom zavisi od uzroka i ozbiljnosti simptoma.

U slučajevima blage nelagodnosti, promena životnog stila i ishrane može biti dovoljna da se ublaže simptomi. Preporučuje se konzumiranje zdrave hrane koja je bogata vlaknima, izbegavanje masne i pržene hrane, alkohola, kao i redovno vežbanje. Ukoliko je kod pacijenta prisutna intoletrancija na određenu hranu, preporučuje se izbegavanje te hrane.

Nekada je neophodna medikamentozna terapija. Lekar može prepisati lekove za olakšanje simptoma ili kontrolu uzroka bola.To su najčešće lekovi poput antacida, inhibitora protonske pumpe, antibiotika ili spazmolitika koji se često koriste za lečenje gastrointestinalnih problema.

Naravno, za pacijente sa Helicobacter pylori infekcijom, takođe mogu biti propisani antibiotici kao i lekovi za smanjenje želudačne kiseline.

Hirurški zahvati su neophodni kod težih slučajeva, kao što su perforacija želuca, kamen u žuči ili divertikulitis, kad je neophodna hirurška intervencija.

Zaključak

Ono što je važno jeste to da se bol u stomaku mora shvatiti ozbiljno i da je poseta lekaru specijalisti neophodna. Lekar će na osnovu pregleda i urađenih analiza odrediti dijagnozu i u skladu sa njom i adekvatnu terapiju.

Nemojte zaboraviti da je preventiva uvek bolja opcija od lečenja - održavanje zdravog načina života može pomoći u izbegavanju mnogih zdravstvenih problema.

Sadržaj na našem sajtu je opšte informativnog karaktera i ne predstavlja zamenu za savet i pregled lekara. Ukoliko planirate primenu informacija dobijenih na našem sajtu potrebno je prethodno posavetovati se sa lekarom. Za sve konsultacije i zakazivanje pregleda kod naših gastroenterologa, pozovite 011 301 83 33.

Pregled specijaliste - gastroenterologa 4,600.00 RSD
Pregled dečijeg gastroenterologa 6,000.00 RSD