Pulmologija

Dečija pulmologija je oblast medicine koja se bavi bolestima pluća i respiratornog sistema kod dece.

Bolesti disajnih organa su jedna od najčešćih oboljenja u dečijem uzrastu. Ukoliko vaše dete ima kašalj, sviranje u grudima ili zamaranje, to su samo neki od simptomi da je vašem detetu potreban pregled kod pulmologa.

Prevencija, rano otkrivanje smetnji, pravilna dijagnostika i odgovarajuća terapija su pravi put do zdravog deteta.

Najčešća oboljenja iz ove oblasti su:

• Infekcije gornjih disajnih puteva (Rhinopharingitis, Tonsillitis, Sinusitis, Syindrom krupa…)
  • Infekcije donjih disajnih puteva i plućnog parenhima (Wheezing bronchitis, Bronchiolitis, Pneumonija….)
  • Alergijske bolesti gornjih disajnih puteva

Kod dece koja imaju respiratorne smetnje najčešće se koriste u cilju dijagnostike sledeće procedure:

• Spirometrija – ovo je metoda kojom se meri kapacitet pluća i protok vazduha kroz disajne puteve. Spirometrija je veoma značajna za postavljenje različitih dijagnoza kao što su astma, hronične obstruktivne bolesti pluća, emfizema i plućne fibroze.
  • Alergološke kožne probe na inhalacione alergene poput polena trave, drveća, korova, ambrozije, dlaka psa i mačke... Ove probe se izvode u vidu tzv. Prick testa u okviru kog se detetu nanosi minimalna količina određenog alergena na kožu koja će ukoliko dete ima alergiju na taj alergen dati reakciju na koži. Ovaj test daje brze rezultate (reakcija se dobija za 15 minuta) i minimalno je invazivan.
  • Analize iz krvi (biohemojske analize, zapaljenski paramteri, paneli alergena…)

Ukoliko smatrate da vaše dete ima problema sa organima za disanje nemojte odlagati odlazak kod dečijeg pulmologa, taj pregled neće biti traumatičan za vašeg mališana a može mu puno pomoći.