Krv u stolici

Šta vaša stolica može otkriti o vašem zdravlju

Zašto se pojavljuje krv u stolici?

Krv u stolici može biti znak različitih zdravstvenih problema, a njeno pojavljivanje zahteva pažnju i dijagnostiku od strane medicinskog stručnjaka.

Ono što je veoma važno u dijagnostici jeste količina i boja krvi u stolici.

Ako je krv svetlo ili tamno crvene boje onda je to najčeše krvarenje iz donjeg dela digestivnog trakta, odnosno debelog creva, rektuma ili anusa. Krv se često pojavljuje na površini stolice ili na toalet papiru.

Ukoliko je krv tamno crvene ili crne boje i nalazi se u stolici onda je krvarenje iz gornjeg dela digestivnog trakta. To uključuje želudac, dvanaestopalačno crevo i gornji deo tankog creva. Ova vrsta krvarenja zahteva hitan pregled lekara jer može biti opasno po život!

Evo nekoliko najčešćih razloga za pojavu krvi u stolici:

• Hemoroidi

Hemoroidi su proširene vene u analnom području koje mogu krvariti zbog naprezanja tokom pražnjenja creva.

• Analne pukotine

Male pukotine ili ogrebotine u analnom području mogu uzrokovati krvarenje tokom pražnjenja creva.

• Divertikuli

To su male izbočine na zidovima creva, a krvarenje može nastati ako se upale ili povrede, usled tvrde stolice ili opstipacije (zatvora).

• Upalne bolesti creva (IBD)

Hronične bolesti poput ulceroznog kolitisa i Kronove bolesti mogu uzrokovati upalu creva i krvarenje.

• Infekcije creva

Infekcije bakterijama, virusima ili parazitima mogu izazvati iritaciju i krvarenje u crevima.

• Polipi

To su izrasline na unutrašnjim zidovima creva, a neki od njih mogu biti prekancerozni i krvariti.

• Rak debelog creva, želuca ili dvanaestopalačnog creva

Tumori u ovim organima mogu izazvati krvarenje, što može rezultirati pojavom tamne krvi u stolici, posebno u napredim fazama bolesti.

• Peptički čir i gastritis

Upala i oštećenje sluznice želuca ili dvanaestopalačnog creva može dovesti do krvarenja.

• Refluksna bolest (GERD)

Krvarenje može nastati zbog iritacije i oštećenja jednjaka uzrokovane vraćanjem kiseline iz želuca.

Važno je naglasiti da su ovo neki od razloga i simptoma i da je neophodan pregled lekara specijaliste – gastroenterologa da bi se dijagnostikovao tačan uzrok i da bi se započelo adekvatno lečenje.

Postavljanje dijagnoze

Postavljanje dijagnoze krvi u stolici zahteva odlazak gastroenterologu koji će obaviti fiziči pregled i uzeti anamnezu.

Lekar će vas dalje uputit na labaratorijske analize ukoliko sumnja na anemiju ili neku infekciju creva. Radi se i ultrazvučni pregled abdomena i male karlice a, u odnosu na sumnju i endoskopske procedure. Pod endoskopskim procedurama se podrazumevaju:

• Kolonoskopija - pregled debelog creva pomoću tankog fleksibilnog tubusa (kolonoskopa).
  • Gastroskopija - pregled donjeg dela jednjaka, želuca i prvog dela tankog creva pomoću endoskopa.

Tokom ovih procedura uzima se uzorak tkiva za analizu pod mikroskopom (biospija) kako bi se postavila tačna dijagnoza. Uzorak se obavezno uzima tokom gastroskopije a tokom kolonoskopije po potrebi.

Lečenje zavisi od osnovnog uzroka, a to može obuhvatiti različite metode, od promene životnih navika do medicinskih intervencija.

Ono što je važno naglasiti je da je rana dijagnostika ključna za uspešno lečenje, kada je reč o problemima povezanim s pojavom krvi u stolici. Iz tog razloga redovni medicinski pregledi su veoma važni i korisni.

Održavanje zdravog načina života, uključujući redovnu fizičku aktivnost, izbegavanje pušenja i ograničavanje konzumacije alkohola, su takođe bitni kako bi vaš digestivni trakt ostao zdrav.

Sadržaj na našem sajtu je opšte informativnog karaktera i ne predstavlja zamenu za savet i pregled lekara. Ukoliko planirate primenu informacija dobijenih na našem sajtu potrebno je prethodno posavetovati se sa lekarom. Za sve konsultacije i zakazivanje pregleda kod naših gastroenterologa, pozovite 011 301 83 33.

Cene pregleda i dijagnostike

Pregled specijaliste - gastroenterologa 4,600.00 RSD
Pregled gastroenterologa - popust četvrtkom 4,600.00 RSD Akcija: 3,450.00 RSD
Pregled + UZ abdomena (gastroenterologa) 6,700.00 RSD