Timpanoplastika

Šta je timpanoplastika?

Timpanoplastika je složena hirurška procedura koja se primenjuje kako bi se popravilo oštećenje bubne opne, poznate i kao timpanična membrana. Ova oštećenja nastaju usled infekcija, traume ili čak prethodnih hirurških zahvata. Primarni cilj timpanoplastike je da se zatvori šupljina srednjeg uha i omogući pacijentima obnova sluha i značajno poboljšanje kvaliteta života.

Kandidati za Timpanoplastiku

Osobe sa oštećenjem bubne opne koje uzrokuje gubitak sluha ili osobe sa čestim infekcijama uha, obično su kandidati za timpanoplastiku. Ova hirurška procedura se često preporučuje kako bi se obnovila struktura bubne opne i poboljšala funkcionalnost uha.

Takođe, osobe koje imaju perforacije bubne opne ili druge strukturalne abnormalnosti koje ometaju normalno funkcionisanje uva mogu imati koristi od ove procedure. Timpanoplastika može pomoći u zatvaranju perforacije, kao i u poboljšanju sluha i smanjenju rizika od daljih infekcija uva.

Prednosti Timpanoplastike

Timpanoplastika može doneti brojne prednosti pacijentima, uključujući:

• Smanjenje infekcija uha: Popravka oštećenja bubne opne može smanjiti rizik od ponovnih infekcija uha, što može biti posebno korisno kod osoba koje pate od čestih infekcija.
  • Očuvanje strukture uha: Timpanoplastika može pomoći u očuvanju strukture uha i sprečiti dalje progresije oštećenja.
  • Poboljšanje sluha: Popravka bubne opne može rezultirati značajnim poboljšanjem sluha.

Izvođenje Timpanoplastike

Ovim mikrohirurškim postupkom, izvedenim pod opštom anestezijom uz korišćenje operativnog mikroskopa, obavlja se rekonstrukcija lanca slušnih koščica (osikuloplastika) ili zatvaranje perforacije na bubnoj opni (miringoplastika).

Tokom samog zahvata, hirurg će pristupiti bubnoj opni kroz spoljni slušni hodnik ili putem incizije iza uha. Zatim će pažljivo sanirati oštećeni deo membrane.

Nakon uklanjanja patoloških materijala poput manjih holesteatoma, granulacija ili ožiljaka, obnavlja se funkcija i veza slušnih koščica. Poboljšanje sluha postiže se do određene granice, koja uglavnom zavisi od stanja kohlearnog aparata pre operacije.

Ova metoda često se kombinuje sa antrotomijom, atikotomijom (postupak otvaranja epitimpanona, odnosno gornjeg dela srednjeg uha) i timpanomastoidektomijom (operacija za saniranje hroničnog procesa srednjeg uva i zaušne kosti, obično holesteatoma).

Pripreme pred zahvat

Pre samog zahvata neophodno je pratiti uputsva svog lekara kako bi priprema protekla u najboljem mogućem redu i kako bi se izbeglo bilo šta što može odložiti samu operaciju. Iz tog razloga neophodno je lekaru preneti sve informacije koje se tiču uzimanja lekova ili suplemenata, kako ne bi došlo do bilo kakvih komplikacija.

Pre operacije je potrebno uraditi preoperativnu pripremu koja obuhvata:

KOD DECE

• Pregled pedijatra
  • Laboratorija
  • Bris grla i bris nosa
  • Bris uha koje se operiše

KOD ODRASLIH (stariji od 15 godina)

• Pregled interniste sa EKG-om
  • Laboratorija
  • Bris grla i bris nosa
  • Bris uha koje se operiše
  • RTG pluća

Potrebno je da pedijatar/internista na osnovu pregleda i urađene laboratorije i dijagnostike da zaključak/saglasnost da za pacijenta nema kontraindikacija za opštu anesteziju i da se može operisati. Važno je napomenuti da lekar prilikom pregleda pacijenta može tražiti dodatne laboratorijske analize ili dodatne preglede kako bi sa sigurnošću utvrdio zdravstveno stanje pacijenta.

Preoperativnu pripremu možete uraditi kod nas ili kod svog izabranog lekara. Ukoliko preoperativna priprema nije urađena u našoj ustanovi morate nam pre termina operacije javiti da je pacijent dobio potvrdu da se može operisati i dostaviti nam sve laboratorijske nalaze kao i nalaz lekara na uvid.

NAPOMENA: Rezultati laboratorije i zaključak pedijatra/interniste ne smeju biti stariji od 7 dana od zakazanog termina operacije.

Oporavak

Nakon timpanoplastike, trebalo bi uzeti jednu do dve nedelje odmora radi oporavka. Otprilike nedelju dana nakon procedure se radi kontrolni pregled kako bi se proverilo da li postoje znakovi infekcije i kako bi se uklonili šavovi.

Curenje tečnosti je normalno u prvih tri do pet dana nakon timpanoplastike. Može se koristiti sterilna gaza radi čišćenja.

Važno je napomenuti da je zabranjeno plivanje i putovanje avionom odmah nakon timpanoplastike, osim ako lekar ne preporuči drugačije.

Ukoliko se desi da pacijent povraća ili ima poteškoće u stajanju ili hodanju, potrebno je odmah se obratiti lekaru radi dalje procene.

Dakle, timpanoplastika je efikasna (hirurška) procedura koja može doneti značajno poboljšanje kvaliteta života osobama sa oštećenjem bubne opne. Konsultacije sa našim ORL specijalistima su prvi korak ka rešenju ukoliko imate bilo kakav problem sa sluhom ili oštećenjem bubne opne.

Sadržaj na našem sajtu je opšte informativnog karaktera i ne predstavlja zamenu za savet i pregled lekara. Ukoliko planirate primenu informacija dobijenih na našem sajtu potrebno je prethodno posavetovati se sa lekarom. Za sve konsultacije i zakazivanje pregleda kod naših otorinolaringologa, možete pozvati Dr Žutić kliniku na 011 301 83 33.

Tim lekara koji kod nas vrše ovu operaciju

Cena operacije

Timpanoplastica 150,000.00 RSD